Конспект заняття



Тема: Подорож по місту Геометричних Фігур
Програмний зміст:
– закріпляти навички класифікації геометричних фігур за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками подібної;
– удосконалювати навички орієнтування на площині і у просторі;
– вправляти дітей в усному рахунку;
– закріпляти навички порівняння та зрівнювання множин;
– вправляти у відгадуванні загадок.
– активізувати мовну діяльність дітей;
– закріпляти навички узгодження іменників з прикметниками у роді, числі;
– розвивати зорову і слухову увагу, словесно – логічне мислення;
– розвивати зорово – моторну координацію, окомір;
– розвивати зв’язок між лівою і правою півкулями;
– розвивати здібності до образно – асоціативного сприймання.
– розвивати у дітей навички навчальної діяльності;
– вчити підпорядковувати свої дії інструкціям;
– розвивати навички взаємодії один з одним.
ОБЛАДНАННЯ
Демонстраційний матеріал:  стежка  з  геометричних фігур, картки – загадки, д/г «Яка казка заховалась?», набори будівельного конструктора (кулі, куби, циліндри, конуси) та площинних геометричних фігур ( квадрати, круги, трикутники, прямокутники), магнітна дошка, стільці з геометричними фігурами, картки – квіти з геометричних фігур, дипломи, малюнок «Місто Геометричних Фігур», скринька.
Роздатковий матеріал: набори геометричних фігур (трикутники, круги, квадрати, овали), квитки – геометричні фігури, математичні планшети з наборами різнокольорових резинок, картки – завдання для самостійної роботи, олівці, картки «Гойдалки».
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
– Діти, станьте, будь ласка, у коло. Я дуже рада бачити вас. Давайте візьмемося за руки, подаруємо один одному посмішку. А тепер подаруйте посмішку нашим гостям.
– Ви любите подорожувати?
– Сьогодні ми відправимось до міста Геометричних Фігур.
–  Як ви думаєте, чому воно так називається?
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Д/в «Чарівна стежина»
– Щоб потрапити до міста Геометричних Фігур потрібно пройти ось по цій стежці із геометричних фігур. Скажіть, з яких геометричних фігур викладена стежка. А іти можна лише по зелених трикутниках.

Д/в «Придбайте квиток і займіть своє місце»
– Ось і місто Геометричних Фігур.

Ви готові подорожувати по ньому?
– На чому можна подорожувати?
– Що потрібно, щоб вирушити у подорож?
– Діти, серед великої кількості різних за розміром та кольором геометричних фігур – квитків придбайте квитки, якщо відомо, що квитки – не круги, вони не маленькі за розміром, вони не червоного і не синього кольору.

– А тепер займайте місця. Ваше місце – стільчик, на якому зображена така ж за кольором, розміром і формою геометрична фігура.
– Всі зайняли свої місця? Отже, вирушаємо у подорож по місту Геометричних Фігур.
Д/в «Геометрична гойдалка»
– Ви любите гратися на дитячих майданчиках? Геометричні фігури теж. У них на майданчиках є пісочниці, гірки. Але найбільше жителі міста люблять гойдатися на гойдалках.
– З лівого боку на гойдалку посадіть три круга. На праву сторону посадіть квадратів  на один менше, ніж кругів.

– Скільки кругів? Квадратів? Чого більше? Менше?
– Що можна зробити, щоб кругів і квадратів стало однаково?
Д/г «Яка казка заховалась?»
– Ви любите казки? Яка казка улюблена?
– У місті Геометричних фігур теж люблять казки. Але їхні казки заховались у геометричні фігури.
– Давайте разом з вами відгадаємо, які казки люблять геометричні фігури.


– Поясніть, чому ви вирішили, що це саме такі казки?
Д/г «Збудуємо будинок»
– У місті Геометричних Фігур , як і у кожному місті, багато будинків. Вони схожі на різні геометричні фігури. І під час їх будівництва використовували геометричні фігури. Давайте для жителів міста збудуємо ще один будинок.
– Подивіться на будівельний матеріал. Давайте відберемо фігури, з яких можна збудувати будинок.
– Які фігури підійдуть для будівництва? Це куби, вони об’ємні, у них є кути, ребра, грані. одна грань куба – квадрат.
– Чим куб відрізняється від квадрата?(Квадрат плоский,  куб – об’ємний).
– Чим куб відрізняється від кулі?(У куба є кути, він не може котитися).
– Що є спільного у куба і кулі?( Вони об’ємні).
– Чому із кубів зручно будувати?(Вони не котяться, вони об’ємні).
– Почали будувати будинок!
– Із яких фігур будували будинок?( Із кубів, прикрасили циліндрами і конусами).
– Ким ви були під час будівництва будинку? Хто такі будівельники?
– Добре попрацювали, а тепер час трішки відпочити.
Фізкультурна хвилинка
«Ми усі фігури знаємо,
Бо старанно їх вивчаємо.
Дружно обома руками
Намалюємо їх з вами:
Коло і трикутник,
Квадрат і прямокутник.
Знову коло і трикутник.
Фізкультпаузі кінець.
Хто старався – молодець!»
Д/г «Відгадай загадку – покажи геометричну фігуру»
– Ви любите загадки? Жителям міста Геометричних Фігур теж подобаються загадки. Вони хочуть загадати свої загадки і вам. Загадки про жителів міста – геометричні фігури. (Діти відгадують загадки, а відгадки викладають і демонструють на математичних планшетах).
«Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти?» (Трикутник)
«В мене ось такі кути.
Вони схожі, як брати.
І чотири сторони
Однієї довжини» (Квадрат).
«На квадрат я дуже схожий,
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні –
Однієї довжини,
А сусідні – різні» (Прямокутник).
«Я без сторін і без кутів,
Як звуся – відгадай!
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай» (Круг).
– Чи можна на планшеті викласти круг?
– Молодці! Відгадали всі загадки!
Самостійна робота «Назви і порахуй геометричні фігури»
– Геометричні фігури приготували для вас ще одне завдання.
– Як називаються ці геометричні фігури?
– Порахуйте, скільки їх намальовано, позначте  цифрою або відповідною кількістю крапочок.
Д/г «Квіти з геометричних фігур»
– Діти! Подивіться, що це?(Скринька).  Вона закрита. Як можна її відкрити?(За допомогою ключа або кода). Але я його забула. Допоможіть мені пригадати його. Код заховався у геометричних квітах, які ростуть на клумбах міста. Для того, щоб його розгадати, потрібно у кожній квітці знайти зайву геометричну фігуру.
– Подивіться ось на цю жовту квітку. Поясніть, чим фігури геометричної квітки схожі і чим відрізняються.(Всі фігури одного кольору, але різної форми – серед жовтих овалів є один круг. Таким чином, зайва геометрична фігура – жовтий круг).
– Раз! Два! Три! Працювати почали!(Діти  виконують завдання, визначаючи зайву фігуру у квітці і викладають її, знаходячи таку ж у геометричному наборі).

–  Перевіряємо, чи вірно ви підібрали код до скриньки.(На дошці виставляються картки з геометричними квітами, діти по черзі пояснюють свій вибір).

– Скринька відкрилась!Ви вірно відгадали код! Що в ній? (Частування  – печиво різної геометричної форми.)
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
– Ви сьогодні були старанні, уважні, тому і впорались з усіма завданнями.
– Які завдання були вам цікаві? Які складні?
– З якими завданнями ви впорались швидко?
– Оцініть свою роботу на занятті. Якщо у вас добрий настрій, вам було цікаво,у вас все виходило – підніміть руки вгору. Якщо у вас щось не виходило – опустіть руки вниз.
– Жителі міста Геометричних Фігур хочуть вам подякувати і нагородити дипломами за успішне, творче виконання цікавих завдань.

Комментариев нет:

Отправить комментарий