Тема:
Подорож по місту Геометричних Фігур
Програмний зміст:
– закріпляти навички класифікації геометричних фігур
за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками
подібної;
– удосконалювати навички орієнтування на площині і у
просторі;
– вправляти дітей в усному рахунку;
– закріпляти навички порівняння та зрівнювання
множин;
– вправляти у відгадуванні загадок.
– активізувати мовну діяльність дітей;
– закріпляти навички узгодження іменників з
прикметниками у роді, числі;
– розвивати зорову і слухову увагу, словесно –
логічне мислення;
– розвивати зорово – моторну координацію, окомір;
– розвивати зв’язок між лівою і правою півкулями;
– розвивати здібності до образно – асоціативного
сприймання.
– розвивати у дітей навички навчальної діяльності;
– вчити підпорядковувати свої дії інструкціям;
– розвивати навички взаємодії один з одним.
ОБЛАДНАННЯ
Демонстраційний
матеріал:
стежка з геометричних фігур, картки – загадки, д/г «Яка казка
заховалась?», набори будівельного конструктора (кулі, куби, циліндри, конуси)
та площинних геометричних фігур ( квадрати, круги, трикутники, прямокутники),
магнітна дошка, стільці з геометричними фігурами, картки – квіти з геометричних
фігур, дипломи, малюнок «Місто Геометричних Фігур», скринька.
Роздатковий матеріал:
набори геометричних фігур (трикутники, круги, квадрати, овали), квитки –
геометричні фігури, математичні планшети з наборами різнокольорових резинок,
картки – завдання для самостійної роботи, олівці, картки «Гойдалки».
ХІД
ЗАНЯТТЯ
I.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
– Діти, станьте, будь ласка, у коло. Я дуже рада
бачити вас. Давайте візьмемося за руки, подаруємо один одному посмішку. А тепер
подаруйте посмішку нашим гостям.
– Ви любите подорожувати?
– Сьогодні ми відправимось до міста Геометричних
Фігур.
– Як ви думаєте, чому воно так називається?
II.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Д/в «Чарівна стежина»
– Щоб потрапити до міста Геометричних Фігур потрібно
пройти ось по цій стежці із геометричних фігур. Скажіть, з яких геометричних
фігур викладена стежка. А іти можна лише по зелених трикутниках.
Д/в «Придбайте квиток і займіть своє місце»
– Ось і місто Геометричних Фігур.
Ви готові подорожувати по ньому?
– На чому можна подорожувати?
– Що потрібно, щоб вирушити у подорож?
– Діти, серед великої кількості різних за розміром
та кольором геометричних фігур – квитків придбайте квитки, якщо відомо, що
квитки – не круги, вони не маленькі за розміром, вони не червоного і не синього
кольору.
– А тепер займайте місця. Ваше місце – стільчик, на
якому зображена така ж за кольором, розміром і формою геометрична фігура.
– Всі зайняли свої місця? Отже, вирушаємо у подорож
по місту Геометричних Фігур.
Д/в «Геометрична гойдалка»
– Ви любите гратися на дитячих майданчиках?
Геометричні фігури теж. У них на майданчиках є пісочниці, гірки. Але найбільше
жителі міста люблять гойдатися на гойдалках.
– З лівого боку на гойдалку посадіть три круга. На
праву сторону посадіть квадратів на один менше, ніж кругів.
– Скільки кругів? Квадратів? Чого більше? Менше?
– Що можна зробити, щоб кругів і квадратів стало
однаково?
Д/г «Яка казка заховалась?»
– Ви любите казки? Яка казка улюблена?
– У місті Геометричних фігур теж люблять казки. Але
їхні казки заховались у геометричні фігури.
– Давайте разом з вами відгадаємо, які казки люблять
геометричні фігури.
– Поясніть, чому ви вирішили, що це саме такі казки?
Д/г «Збудуємо будинок»
– У місті Геометричних Фігур , як і у кожному місті,
багато будинків. Вони схожі на різні геометричні фігури. І під час їх
будівництва використовували геометричні фігури. Давайте для жителів міста
збудуємо ще один будинок.
– Подивіться на будівельний матеріал. Давайте
відберемо фігури, з яких можна збудувати будинок.
– Які фігури підійдуть для будівництва? Це куби,
вони об’ємні, у них є кути, ребра, грані. одна грань куба – квадрат.
– Чим куб відрізняється від квадрата?(Квадрат
плоский, куб – об’ємний).
– Чим куб відрізняється від кулі?(У куба є кути, він
не може котитися).
– Що є спільного у куба і кулі?( Вони об’ємні).
– Чому із кубів зручно будувати?(Вони не котяться,
вони об’ємні).
– Почали будувати будинок!
– Із яких фігур будували будинок?( Із кубів,
прикрасили циліндрами і конусами).
– Ким ви були під час будівництва будинку? Хто такі
будівельники?
– Добре попрацювали, а тепер час трішки відпочити.
Фізкультурна хвилинка
«Ми усі фігури знаємо,
Бо старанно їх вивчаємо.
Дружно обома руками
Намалюємо їх з вами:
Коло і трикутник,
Квадрат і прямокутник.
Знову коло і трикутник.
Фізкультпаузі кінець.
Хто старався – молодець!»
Д/г «Відгадай загадку – покажи геометричну фігуру»
– Ви любите загадки? Жителям міста Геометричних
Фігур теж подобаються загадки. Вони хочуть загадати свої загадки і вам. Загадки
про жителів міста – геометричні фігури. (Діти відгадують загадки, а відгадки
викладають і демонструють на математичних планшетах).
«Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти?» (Трикутник)
«В мене ось такі кути.
Вони схожі, як брати.
І чотири сторони
Однієї довжини» (Квадрат).
«На квадрат я дуже схожий,
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні –
Однієї довжини,
А сусідні – різні» (Прямокутник).
«Я без сторін і без кутів,
Як звуся – відгадай!
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай» (Круг).
– Чи можна на планшеті викласти круг?
– Молодці! Відгадали всі загадки!
Самостійна робота «Назви і порахуй геометричні
фігури»
– Геометричні фігури приготували для вас ще одне
завдання.
– Як називаються ці геометричні фігури?
– Порахуйте, скільки їх намальовано, позначте
цифрою або відповідною кількістю крапочок.
Д/г «Квіти з геометричних фігур»
– Діти! Подивіться, що це?(Скринька). Вона
закрита. Як можна її відкрити?(За допомогою ключа або кода). Але я його забула.
Допоможіть мені пригадати його. Код заховався у геометричних квітах, які
ростуть на клумбах міста. Для того, щоб його розгадати, потрібно у кожній
квітці знайти зайву геометричну фігуру.
– Подивіться ось на цю жовту квітку. Поясніть, чим
фігури геометричної квітки схожі і чим відрізняються.(Всі фігури одного
кольору, але різної форми – серед жовтих овалів є один круг. Таким чином, зайва
геометрична фігура – жовтий круг).
– Раз! Два! Три! Працювати почали!(Діти
виконують завдання, визначаючи зайву фігуру у квітці і викладають її,
знаходячи таку ж у геометричному наборі).
– Перевіряємо, чи вірно ви підібрали код до
скриньки.(На дошці виставляються картки з геометричними квітами, діти по черзі
пояснюють свій вибір).
– Скринька відкрилась!Ви вірно відгадали код! Що в
ній? (Частування – печиво різної геометричної форми.)
III.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
– Ви сьогодні були старанні, уважні, тому і
впорались з усіма завданнями.
– Які завдання були вам цікаві? Які складні?
– З якими завданнями ви впорались швидко?
– Оцініть свою роботу на занятті. Якщо у вас добрий
настрій, вам було цікаво,у вас все виходило – підніміть руки вгору. Якщо у вас
щось не виходило – опустіть руки вниз.
– Жителі міста Геометричних Фігур хочуть вам
подякувати і нагородити дипломами за успішне, творче виконання цікавих завдань.
Комментариев нет:
Отправить комментарий